Asr-ı Saadet'ten Örnekler
- İlmin faziletleri
- İlim öğrenmenin fazileti
- İlim talep edene değer vermek ve öncelik tanımak
- İlmi talep edene öğretmek
- Özel birebir din öğretimi
- Özel birebir din öğretimi-2
- İlim Hz. Peygamber’in mirasıdır
- İlim öğrenmek için yolculuk yapmak
- Öğretim zamanını, öğrencilerin psikolojilerini dikkate alarak belirlemek
- Öğretimde soru-cevap yöntemi ve yetişkinlerin meclisindeki çocuklar
- Yeterli ve kesin bilgiye dayanmadan fetva vermemek
- Hatanın fark edilmesini sağladıktan sonra eğitimde bulunmak
- Eğitimin finansı için çalışmak
- Allah'ın kullarına merhameti
- Gelecekten ümitli olmak ve cahil topluma merhametle yaklaşmak
- İnsanlara değer vermek-1
- İnsanlara değer vermek-2
- İnsanları sadece sosyal statülerine bakarak değerlendirmemek
- İnsanlara hoşgörülü ve eğitici yaklaşmak
- İnsanlara hoşgörülü ve eğitici yaklaşmak-2
- İnsanların sorunlarına duyarlı olmak ve çözümleri için çalışmak
- İnsanların sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm üretmek
- Sorunlar hakkında seviyeye uygun açıklamada bulunmak
- Tebliğde bulunulacak insanın dinî inancını ve psikolojisini bilmek
- İnsanlara, içinde bulundukları şartları dikkate alarak rehberlikte bulunmak
- İnsanları mahcup duruma düşmekten kurtarmak
- Her çocuğa değer vermek ve onu kazanmaya çalışmak
- Çocuklara sevgi ve şefkat göstermek
- Çocuklara sevgi ve şefkat göstermek-2
- Çocukları kandırmamak
- Çocukların kusurlarını hoşgörülü yaklaşarak düzeltmek
- Çocukların kusurlarını hoşgörülü yaklaşarak düzeltmek-2
- İbadet esnasında çocukların yaramazlıklarına hoşgörülü yaklaşmak
- Çocuklara haram ve helal yiyecekleri öğretmek
- Çocuğun yanlış davranışına, sebebi dikkate alarak eğitici yaklaşmak
- Çocuğun yanlış davranışına, sebebi dikkate alarak eğitici yaklaşmak-2
- Çocuklara değer vermek ve haklarına saygı göstermek
- Gençlerin eğitimi
- Gençlerin yeteneklerini keşfetmek ve ilmi rehberlikte bulunmak
- Gençlere hoşgörülü yaklaşmak ve onları kazanmaya çalışmak
- Sorunlu gençlerin ıslahında namazın etkisi
- Gençlere ahlak eğitimi
- Şehevi bakışlardan kaçındırmak
- Genç kızların eğlencesi
- Yetki ve sorumluluk verilecek kişinin eğitimi
- Yetki ve sorumluluk verilecek kişinin ilmi yeterliliğini kontrol etmek
- Önerilere açık olmak
- İnsanların iyiliklerini kusurlu da olsa kabul etmek
- Şakacı insanlara mümkün mertebe hoşgörülü yaklaşmak
- İnsanları döverek cezalandırmamak
- Kadınların dinî sosyal hayata katılmalarını sağlamak
- Dünyevî meşguliyetlerin insanın dinî duygu ve düşüncelerine etkisi olur
- Sevgiyi dile getirmek
- Her hal ve şartta insanlara sadaka vermek mümkündür
- Sünnete aykırı olan düşünce, tutum ve davranışlar yanlıştır ve makbul değildir
- Veda Hutbesinden
- Eğitim ve iletişimde öncelikli insanın seçimi
Filozoflardan
- Ümit
- Bileği taşı
- Bilgi siyaseti
- Bilgiye İhtiyaç
- İnsanlar hakkında duyulanları değerlendirirken
- Yaşlılıkta ilim ve hizmete devam
- Dinlemenin önemi
- Temizlenme aracına ve ortamına dikkat
- Bilgiyi paylaşmak
- Uzak meseleleri incelerken yakın tehlikelerde gafil olmamak
- İlim adamlarının sıradan insanlarla iletişim kurması
- İnsan olmanın değeri
- Öğretim yöntemi
- Öğretmenin özgürlüğü
- Öğrenciye farklı düşündürtebilmek
- Öğrenmede ilgi ve dikkat
- Öğrenmeyi denetlemek
- İlme'l-yakin ve ayne'l-yakin
Sâdi-i Şirâzî, Bostan ve Gülistan
- Eğitimin imkanı ve istidat farklılığı-1
- Eğitimin imkanı ve istidat farklılığı-2
- Kalıtımın etkisi, eğitimin imkanı
- Sevgi ve iyilikle disiplin
- Yetki ve imkanın kişiliğe etkisi; Görevlendirme
- Münazarayı ortak kaynaklara dayanarak yapmak
- Ağaç yaşken eğilir ya da Kişiye göre eğitim
- Bencil olmamak
- Kendine yakışanı yapmak veya Kötülüğe iyilikle mukabele etmek
- Düşünerek konuşmak
- Susmasını bilmek
- Dikkatli/kontrollü hareket etmek
- Kendini beğenmek ve başkalarının kusuruna odaklanmak
- Kalbi karaya nasihat
- Sorunların çözüm merciini doğru tespit etmek
- Hayırlı çocuk için dua
- Öğretmenlik ve disiplin
- Geçimsizlik
- Niteliksiz hizmet
- Başbelası personel
- Cahille yüz göz olmamak
- Asıl ihtiyaç
- İlmi gerçek zenginlik bilmek
- Kör bırakmak
- Sözü tesirsiz hatipler
- Yaşantıyla mesaj vermek
- İnsanların dilinden kurtulmak
- Başkalarının yanlışlardan ders almak
- Musibet nasihattan daha eğiticidir
- Öğrencinin, onu yetiştiren hocaya saygı ve vefalı olması
- Hak'tan gafil olmamak
- Kusurunu öğrenmek
- Nasihat kabul etmeyen kimseye karşı sükut etmek
- Büyüklük nisbidir (Çocuğun gözünde baba)
- Hatayı yumuşaklık ve tatlı dille düzeltmek
- Güler yüzlülük
- Kötülüğe karşılık verme üslubu
- Kişinin kendinden daha isabetli görüş bildirenin görüşünü kbul etmesi
- İnsan dilinin altında gizlidir
- Kusur örtmek
- Hased ile Gıybet arasında
- İletişim hataları veya Söz taşıyıcılarından sakınmak
- İnsanların yalnızca kusurlarına odaklanmayıp iyi taraflarını görmek
- Kadirşinaslık, İyilikbilirlik
- Yöneticilere yardım
- Hatayı kabul etmek
- Ahiret hesabı
- Öncelikli ilim dalları
- Cahile laf anlatmak
- İbadet ve alışkanlık
- Din adamı cahil olursa
- Hata düzeltiminde kişisel değişimin önemi
- Programı uygulamak
- Söz ve davranış uyumu
- İletişim hataları (Doğruluk ve patavatsızlık)
- Bilgi kaynağı
- Unutkanlık
- İyi niyetle yapılan kötülük
- Yaşlıların tecrübesinden yararlanmak
- Yalan bahaneler
- Masabaşından ahkam kesmek
İbnü'l-Cevzî, Kitabu'l-Ezkiya
- Soru sormasını bilmek
- İhtisas yapayım derken ilimde körelmemek
- Halden anlamak
- Özel bilgileri ancak ehil olana öğretmek
- Doğru ilaç
- Sözü doğru anlamak
- Papağanın Kıyası veya Suçluya Ceza Verirken
- Yanlış algının sebepleri
- Bakış Açısı veya Değerlendirmede Psikolojik Farklılıklar
- Faydalı ilim
- Amaca ulaşabilmek için sıkıntılara sabretmek
- Tecrübe ve Gözlem Yoluyla Öğrenme veya Musibetlerden Ders Almak
- İletişimsizlik
- Kadirşinaslık ve sabır
- Kötü görünen iyilik
- Ahmaklık
- Benzerlik ve arkadaşlık
- Başkalarının kusuruna odaklanmamak
- İhtiyarlık
- Faydalı ilim
- Kılavuzluk
- İletişim çatışmaları
- Tanımlamak
- Dert, soru ve düşünce
- Öğrenci-Öğretmen İlişkisi veya Kuruntunun Tesiri
- Gerçekçi/İşe yarar çözüm üretmek
- Ahmaktan kaçınmak
- Gizli ilimleri öğrenmenin tehlikesi
- Olgunlaşma yolunda, öğretmenin muamelesine sabretmek
- Başa gelen musibetlerden ders almak
- Kötü bir çevrede yaşamanın kişiye etkisi
- Hedef ve vasıta uyumu
- Her bilgin görünüşlü kişiye aldanmamak
- Düzelme ve değişim
- Öğüt verilecek kişi
- Kötü örnek olmamak
- Eleştirel/mantıklı düşünceye sahip olmak
- Emre itaat
- Araştırmada ciddiyet ve yeterlik
- Arkadaşlığın riskleri
- İlim tahsil etmek ve kendi hakikatini bilmek
- Maksadı bilmek ve duygu dilini okumak
- Bir insanı tanımak ve tarif etmek
- Hitap edilen insanların hassasiyetlerini dikkate almak
- Kişiye hatasını direkt değil, fark etmesini sağlayarak öğretmek
- Bireyi tanımak
- Öğrenemeyen çocuk
- Bireyi tanımak-2
- Adam olmanın yolu
- Her metot her alanda uygulanmaz
- Her metot her alanda uygulanmaz-2
- Amaca ulaşmada araç seçiminin önemi
- Amaca ulaşmada araç seçiminin önemi-2
- Yetenek
- Tecrübe
- Bakış açısı farklılığı; yorum ve çözüm önerilerinde farklılık
- Bakış açısı farklılığı; yorum ve çözüm önerilerinde farklılık-2
- Olumsuz davranışı daha ortaya çıkmadan önlemek veya Sorumluluk eğitimi
- Sorumluluk ve görev anlayışı
- Beceri eğitimi veya İhtiyatlı hareket etmek
- Asıl suçlu kim?
- Bilgi ve imaj
- Örtbas edilemeyen kabahatler
- İnsanı Tanımak
- Amaçlara Ulaşmada Yatırım Yapmak
- İfade Tarzı
- Müfredat
- Caydırıcı ceza
- Miras
- İmaj veya İnsanları dış görünüşlerine göre değerlendirmemek
- Kendini tanımak, gelişim dönemine uygun hareket etmek
- İnsan ilişkilerinde sevgi yönetimi
- İnsanlarla anlayacağı dilden konuşmak
- Saçma da olsa sorulara sabırla ve nazik bir şekilde manidar cevaplar vermek
- Yanlış anlaşılabilecek işlerden kaçınmak veya Herşeyin cevabı kitapta yazmaz
- Yöneticilerin görev ve sorumlulukları
- Tecrübî bilgiye önem vermek
- Mantıklı ve yaratıcı düşüncenin öğretilmesi
- Nasihatin değeri
- Bireyi tanımak veya Bazı hükümler insanın durumuna göre değişir
- Yorumlar insanın içinde bulunduğu duruma göre değişir
- Öğrencileri denetlemek
- Makul planlar yapmak
- Öğretmeni sahiplenmek
- Kainatı gözlem ve tefekkürü öğretmek
Beydeba ve İbnü'l-Mükaffa, Kelile ve Dimne
- İletişim çatışması veya Maksadı doğru anlatmak
- Usûl bilmek
- Kendi tabiatından farklı bir varlığı taklit etmeye kalkışmak (Batı'dan alınan eğitim felsefesi, yabancı dilde eğitim)
Gazzâli, İhyâu Ulûmi'd-dîn
- Öğrenciye eğitim rehberliği
- İlmin değerini korumak
- Bilgiyi korumak için uygulamak
- İlim adamlarının birbirlerini denetlemesi
- Beklentileri karşılamak
- Özel eğitim ve Kötülüğü bilmek
- Kişiyi tanıyabilmek
- Disiplin ve soruşturma
- Yanlış davranışları düzeltirken
- Öğrenilmesi gereken sekiz temel mesele
Çeşitli Kaynaklardan Derlenenler
- Eğitime ayrılacak bütçe
- Veli, öğrenciye öğretmenin otoritesini tanıtmalıdır
- Fıtrat
- Önyargı veya Zahiri değerlendirme
- Kapasite ve müfredat
- Kalıtım
- Ahlak eğitimi (İnsan benliğinde iyilik ve kötülük)
- Dikkat ve odaklanma
- Öğrenilmiş çaresizlik
- Öğrenilmiş çaresizlik-2
- Yetenekler ve meslekler
- Bireysel çaba
- Bakış açısı
- Bakış açısı-2
- Hata düzeltmek/düzelttirmek
- Hata düzeltmek
- Olumsuza odaklanmamak
- İletişim hataları
- Örnek olmak
- Davranışlara dikkat etmek
- Öğretme yöntemleri ve Öğrenimde başarısızlık
- Eğitimde program geliştirme
- Eğitimde otorite ve özgürlük
- Sınav
- Ahlak dersi
- Terbiyesizlik
- Pazarlık
- Ceza herkes için caydırıcı olmalı
- Annesi
- Çocukların davranış problemlerini çözerken akıllıca yöntemler
- Okul bitince
- Çocuk psikolojisi ve zekası
- Kalıcı öğrenme
- Tahsili tamamlamak
- Sorun içinde fırsatları görebilme
- Şiddetle değil sevgiyle disiplin
- En Değerli İnsan, Kulağından Gireni Yüreğine Gömen İnsandır
- Sobadaki Hikmet
- Dünyada En Çok Sevdiği Kimse
- Sözü Anlamak ve Anlatmak
- Herkes Yanındakini verir
- Kütükler İçin Keskin Balta (Ağır Sözler)
- Şiir
- Yengeç ile Annesi
- Edeb
- Tecrübe
- Zeka
- Bilgeliği Kimden Öğrendin?
- Neden İmtihan Ediyorsunuz?
- Değerinizi Bilin
- Bakış Açısı (Aynı Gerçeğe Farklı Yorumlar)
- Kavanozdaki Taşlar
- Bir Kelebeğin Verdiği Ders (Zorluklarla Mücadele)
- Çocuğu Tehlikeli Bir Durumda Olan Bir Kadının Hz. Ali’den Çare Araması
- Cırcır Böceği
- Kişilik
- Dünyayı Düzeltmek İçin
- İnanıyor musun?
- Çocuk, yaşadığını öğrenir
- Babaların çocuklarıyla iletişimde yanlışları
- Çocuklarda davranış bozuklukları ve babanın sorumlulukları
- Babalar çocuklarına zaman ayırmalı
- Babalar çocuklarına zaman ayırmalı-2
- Babalar çocuklarına zaman ayırmalı-3
- Babalar çocuklarının eğitimleriyle ilgilenmeli
- Babalar çocuklarının eğitimleriyle ilgilenmeli-2
- Babalar çocuklarının eğitimleriyle ilgilenmeli-3
- Müfredat ve zaman uyumu
- Dinlenirken hazırlanmak
- Moral bozucu sözlere aldırış etmeden azimle çalışmak
- Harekete geçmeden önce planlama
- Hedef, azim ve motivasyon
- Geçmiş engellenmişliklerin etkisinde kalmak
- Sözsüz iletişim
- Çocukların davranışlarını anlamlandırmak
- iş ve zaman planlaması
- Hedef belirleyerek hareket etmek
- Her işi ciddiyetle ve güzel yapmak
- Marifet iltifata tabidir
- Kalıcı öğrenme-2
- Bakış açısı, yapılan işe değer biçmek
- Öğrenilmiş çaresizlik-2
- ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK-3
- Kötümser olmamak
- Öğrencinin zeka düzeyini ve yeteneğini keşfedememek
- Edebiyat yolunda zorluklarla mücadele
- Yaşam boyu öğrenme
- Eğitimde insana bakış veya Öğrencinin sahip olduğu yeteneği keşfetmek ve ortaya çıkarmak
- Başarıda tecrübenin etkisi
- Başarıda aktif dinlenmenin önemi
- Tabiatın öğretmenliği
- Olumsuz düşüncelerin iletişime etkisi
- Çocuk eğitimine doğum öncesinden başlamak
- Özgüven düzeyi ve başarı
- Dünya hayatında mutlu olabilmek
- Gülümsemenin etkileri
- Çocukların yanlış davranışlarını önlemede psikoloji ve yöntem bilmenin önemi
- Ekip çalışması (Yaban kazları)
- Rızık tahsile bağlı değildir
- Başlanan işi tamamlamak
- Eğitimi tamamlamanın önemi
- Hayatın gayesi ve yaşam tarzımız
- Ekip çalışması ve sorumluluk bilinci
- Hayatın sıkıntılarına karşı gönlü eğitmek
- Hedefe ulaşmak için zorluklarla mücadele etmek
- Başarı bazen istemeden/zoraki gösterilen başarıyla kazanılır
- Sorunların çözümünde farklı ve kesin çözüm
- Eğitimin milletin geleceği açısından önemi
- İyimserlik ve olumlu yaklaşım
- İnsanlar hakkında kesin yargıya varmadan önce onları tam olarak tanımak
- Hergün karşılaştığımız insanları önemsemek
- Çocuklar vaktinden çok önce büyümemeli
- En kısa anayasa
- Başarıda çaba ve dua
- Arkadaşlar arası tartışma ve kavgaların tamiri
- Öğrenciler arası kıskançlık ve rekabet
- Stres yönetimi
- Aklı kullanma, mantıklı düşünebilme
- İletişim hiyerarşisinde mesajın bozulması
- İnsan düzelirse dünya da düzelir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder