9 Aralık 2010 Perşembe

Bilgiyi paylaşmak

Konfüçyüs bir arkadaşına şöyle der:
“- Senin bir yumurtan var, benim bir yumurtam var. Sen yumurtanı bana versen, ben de yumurtamı sana versem, yine senin bir yumurtan benim de bir yumurtam olmuş olur. Ama senin bir bilgin var, benim de bir bilgim var. Sen bilgini bana versen, benim bilgimle birlikte iki bilgim olmuş olur. Ben de bilgimi sana versem senin bilginle birlikte iki tane bilgin olmuş olur.”

Felsefe Diyarından Hikmet Yurduna Bilgelik Hikayeleri, haz. Cevdet Kılıç, İstanbul: İnsan Yay. 2008, s. 61-62

***


Bir gün, Konfüçyüs, öğrencilerinden birine dedi ki:
“Bende bir yumurta var. Sende bir yumurta var. Eğer, sen bana bir yumurta verirsen; ben sana bir yumurta verirsem; yine sende bir yumurta ben de bir yumurta olur.

Sende bir bilgi var. Bende bir bilgi var. Şayet, ben sana bir bilgi verirsem; sen de bana bir bilgi verirsen; sende iki bilgi, bende de iki bilgi olur.”

Selim Gündüzalp, Okul Öyküleri, İstanbul: Zafer Yayınları, 2006, s. 84

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder