1 Kasım 2010 Pazartesi

KAPASİTE ve MÜFREDAT

Hoca ile Çoban

Hocanın bir köy köy dolaşıp vaaz verirmiş. Gitmiş olduğu bir köyde köyün camisine gider ve camide sadece bir kişinin olduğunu görür. Vaaz verip vermemekte kararsız kalır ve o kişiye sorar;
“Sen benim yerimde olsan ne yapardın?”
Adam, “Ben anlamam. Ben bir inek çobanıyım. Ama benim sürümde bir tek ineğim bile olsa ona yemini verirdim.” Der.
Bunun üzerine hoca vaaza başlar. Aradan iki saat geçer ve vaaz biter. Hoca çobana sorar:
“Vaaz nasıldı?”
Çoban cevap verir;
“Ben size bu işten anlamam demiştim. Ama ben yem vermek isterken ineklerimin hepsi kaçışsa ve geriye bir tane inek kalsa, tüm yemleri kalan bir ineğe vermezdim.”

(Oğuz Saygın, Hayvanlar Dünyasından Örneklerle Kişisel Gelişim Öyküleri, İstanbul: Yakamoz Yayınları, 2008, s. 43) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder