25 Kasım 2010 Perşembe

Ahmaktan kaçınmak


Meryem oğlu İsa (as), sanki bir aslan kanını dökmek istiyormuş da ondan kaçıyormuş gibi bir dağa kaçıyordu.
Birisi, ardından koşup dedi ki; “Hayrola, peşinde kimse yok, neden böyle kuş gibi kaçıyorsun?”.
Hz. İsa, öyle hızlı koşmaktaydı ki acelesinden cevap bile vermedi. Adam, bir müddet Hz. İsa’nın peşinden koştu, ardını bırakmayıp bağırdı:
“Allah rızası için bir an olsun dur. Neden kaçıyorsun? Merak ettim. Ardında ne aslan var, ne düşman; ne bir şeyden korkmana lüzum var, ne bir şeyden ürkmene sebep! O tarafa doğru neden koşuyor, kimden kaçıyorsun ey kerem sahibi?”
Hz. İsa dedi ki; “Bir ahmaktan kaçıyorum. Yürü git, benim yolumu kesme, kendimi kurtarayım!”.
Adam dedi ki; “Körün gözlerini, sağırın kulağını açan Mesih sen değil misin?”.
Hz. İsa, “Evet benim” dedi.
Adam, “Gayb sırlarına, efsunlara sahip olan; o efsunu bir ölüye okuyunca, ölüyü, av bulmuş aslan gibi sıçratıp dirilten mana padişahı sen değil misin?” dedi.
Hz. İsa, “Benim” dedi.
Adam dedi ki; “Ey güzel yüzlü, topraktan kuşlar yapıp canlandıran sen değil misin?”.
Hz. İsa, “Evet benim” dedi.
Adam, “Ey tertemiz ruh! Mademki dilediğini yapıyorsun, o hâlde kimden korkuyorsun? Âlemde bu kadar mucizelerin varken, sana kul, köle olmayan kim?”
Hz. İsa dedi ki; “Ahmaktan. İsm-i âzam’ı bile ahmağın gönlüne yüz binlerce kere okudum, fayda vermedi. O ahmak mermer bir kaya kesildi de tesir bile etmedi.”
Adam, “İsm-i âzam’ın köre, sağıra, ölüye tesir edip de ahmağa tesir etmemesinin hikmeti nedir? Onlar da illet, bu da illet. Neden onlara tesir ediyor da buna tesir etmiyor?” diye sordu.
Hz. İsa dedi ki; “Ahmaklık, Allah’ın bir kahrıdır. Hastalık, körlük, kahır değildir, bir iptilâdır, belâya uğrayıştır. İptilâ, acınacak bir illettir; ona kul da acır, Allah da. Fakat ahmaklık öyle bir illettir ki ahmağa da zarar verir, onunla konuşana da! Ona bir çare bulmanın imkânı yok!”.
Hz. İsa nasıl kaçtıysa, sen de ahmaktan kaç! Hz. İsa’nın kaçışı korkudan değildi. O zaten emindi; fakat size öğretmek için kaçmıştı.

Kaynak: Mevlana, Mesnevi, Cilt: 3, beyit nu: 2564-2599

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder