30 Kasım 2010 Salı

Gençlerin yeteneklerini keşfetmek ve ilmi rehberlikte bulunmak

Zeyd b. Sâbit (ra) şöyle anlatıyor: Hz. Peygamber (sas) Medine’ye hicret ettiklerinde beni onun huzuruna götürerek, “Ey Allah’ın Elçisi! Bu delikanlı Neccar oğulları kabîlesinden olup, sana indirilen Kur’an’ın on yedi sûresini ezberlemiştir” dediler. Bunun üzerine Peygamberimiz bana Kur’ân okuttu ve bundan çok hoşlandı. Bana, “Ey Zeyd! Benim için Yahudilerin yazısını (İbrânîceyi) öğren. Çünkü bu dilde mektup yazdırmam gerektiğinde onlara güvenemiyorum” buyurdular. Derhal bu dil üzerinde çalışmaya başladım ve daha ayın yarısı olmadan onu güzelce öğrendim. Bundan sonra Efendimiz onlara mektup göndermek istediğinde bana yazdırıyor ve onlardan gelen mektupları da bana okutuyordu. 
(Ahmed, Müsned, V, 186; İbn Kesir, Siret, IV, 680. Ayrıca bk. Buhârî, Ahkam 40; Ebû Dâvud, İlim 2)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder