29 Kasım 2010 Pazartesi

Bilgiyi korumak için uygulamak

Serî es-Sakatî şöyle anlatmıştır:
Zâhirî ilimleri elde etmeye hırslı olan birisi, birden köşesine çekilerek ibadet ve amel etmeye koyuldu. Kendisine bunun sebebini sorduğumda şöyle cevap verdi:
“- Rüyamda biri, “Allah seni zâyi etsin. Daha ne zamana kadar ilmi zâyi edeceksin?” dedi. Ben de kendisine, “Zâyi etmek de ne demek? Ben devamlı surette okuyup ezberlemekteyim” diye cevap verdim. Bunun üzerine adam, “İlmi korumak, onunla amel etmek, öğrenileni uygulamakla olur” deyince, ben de ilim tahsil etmeyi bıraktım ve bildiklerimi uygulamaya başladım” diye cevap verdi.

Gazzâlî, İhyâu Ulûmiddin, trc. Ahmed Serdaroğlu, İstanbul: Bedir Yayınları, 1993, cilt: 1, s. 165. Ayrıca bkz. İhyâ'dan Hikâyeler, haz. Mahmut Yılmaz, İstanbul: Harf Yayınları, 2004, s. 124; Gazâlî’den Tasavvufî Hikâyeler, haz. Ömer Gencer, İstanbul: Ataç Yayınları, 2007, s. 19

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder