30 Kasım 2010 Salı

Çocuğun yanlış davranışına, sebebi dikkate alarak eğitici yaklaşmak-2


Abbâd b. Şürahbîl (ra) şöyle anlatıyor: Bir yıl kıtlık olmuştu. Amcalarımla birlikte Medine’ye gittim. Medine’deki bahçelerden birine girip bir miktar ekin başağı topladım. Sonra başakları elimle ovup tanelerini çıkardım. Bir kısmını yedim, geri kalanını elbiseme doldurdum. Derken bahçe sahibi gelip beni yakaladı; hem dövdü hem de elbisemi elimden aldı. Hz. Peygamber’e (sas) başvurup adamı şikâyet ettim. Peygamberimiz hemen ona haber salıp getirtti ve “Bunu niye dövdün?” diye sordu. Bahçe sahibi, “Ey Allah’ın Elçisi! Çünkü o bahçeme girdi; ekin başaklarını toplayıp tanelerini çıkarttı” dedi. Peygamber Efendimiz adama şunları söyledi: “Bak, ne yapması gerektiğini bilmeyen bu adama doğruyu öğretmeliydin, öğretmedin. Karnı açtı, doyurman gerekirdi, doyurmadın. Haydi ver ona elbisesini!” Adam onun emri üzerine elbisemi verdiği gibi, bana bir ölçek de buğday verdi.” 
(Ebû Dâvud, Cihâd 85; Nesâî, Kudât 21; İbn Mâce, Ticârât 67)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder