5 Ocak 2011 Çarşamba

Aklı kullanma, mantıklı düşünebilme


Öğrenciler o yılın ders programlarında yeni bir ders olduğunu fark ederler.
Dersin adi Mantıktır ve derse yaslıca bir profesör girecektir. Nihayet, ilk mantık dersi baslar. Çocuklardan biri söz hakki isteyerek:
“Sayın profesör, mantık bize ne öğretir? Lütfen her şeyden önce bunu anlatır mısınız?” Ricasında bulunur. Profesör, kendisine merak ve şüpheyle bakan talebelerine:
“Mantık dersinin insanların düşüncesine yaptığı etkiyi açıklamak biraz güçtür. Onun için bunu sizlere bir örnekle açıklamak istiyorum” der. “Farz edin ki, maden ocağından iki insan çıkıyor: Birisinin üzeri tertemiz, diğerininki ise Kömür karası içinde... Bunlardan hangisinin yıkanması lâzımdır?”
Öğrenciler, hiç tereddüt etmeden:
“Elbette, kirlisi!” - diye cevap verirler.
Profesör, tebessüm ederek:
“İste evlatlarım!...
Mantık bu soruya cevap vermeden önce sunu sorar:
Nasıl olur da bir maden ocağından çıkan iki kişiden birinin üzeri tertemiz iken diğerininki kirli olabiliyor?”

Ahmet Çağlayan, s. 178

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder