29 Kasım 2010 Pazartesi

Özel birebir din öğretimi

İbn Abbâs (ra) şöyle anlatıyor: Bir gün ben, Hz. Peygamber’in devesinin terkisindeydim. Bana şöyle buyurdu: “Evladım! Bana iyi kulak ver. Sana bazı hususları tavsiye edeceğim: Sen Allah’ın emir ve yasaklarını gözet ki Allah da seni (dünyanın musibetlerine, ahiretin azaplarına karşı koruyup) gözetsin. Allah’ın rızasını her işte önde tut ki O’nu yanında bulasın. Bir şey istediğinde Allah’tan iste. Bir yardım talep edeceğin zaman da yine Allah’tan talep et. Şunu da iyi bil ki bütün insanlar sana bir fayda ulaştırmak için bir araya gelseler, ancak Allah’ın sana takdir ettiği kadar fayda sağlayabilirler. Yine bütün insanlar sana zarar vermek için bir araya gelseler, ancak Allah’ın sana takdir ettiği kadar zarar verebilirler. Çünkü Allah, olacak her bir şeyi çoktan yazdı. Artık kaderi yazan kalemler kaldırılmış ve sahifelerin mürekkepleri de kurumuştur, hiçbir değişiklik olmaz.” 
(Tirmizî, Kıyamet 59; Ahmed, Müsned, I, 293, 303)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder