10 Aralık 2010 Cuma

Kur'an-ı Kerim'den ve Hz. Peygamber'in Dualarından Seçmeler

Dualar

 1-    “Rabbimiz! Eğer unutarak ya da yanılarak yanlış yaptıysak bundan dolayı bizi sorumlu tutma. Rabbimiz! Bize bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yükler yükleme. Rabbimiz! Gücümüzün yetmeyeceği şeylerle bizi yükümlü tutma. Affet bizi, bağışla kusurlarımızı, merhamet et bize. Sensin bizim Mevlâmız. Kâfir topluluklara karşı yardım et bize.” (2/Bakara, 286)
2-    “Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi haktan saptırma. Bize katından bir rahmet bağışla. Şüphesiz Sen Vehhâb’sın: bol ihsanda bulunansın.” (3/Âl-i İmrân, 8)
3-    “Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazını dosdoğru kılanlardan eyle. Rabbimiz! Duamı kabul et.” (14/İbrahim, 40)
4-    “Rabbimiz! Herkesin hesaba çekileceği günde beni, ana-babamı ve bütün müminleri bağışla.” (14/İbrahim, 41)
5-    “Rabbim! İlmimi artır.” (20/Tâhâ, 114)
6-    “Rabbim! Sensin İlah, Senden başka yoktur ilah. Sübhân’sın: bütün noksanlardan münezzehsin, yücesin. Doğrusu ben kendime zulmettim, yazık ettim. Affını bekliyorum Rabbim!” (217Enbiya, 87)
7-     “Rabbimiz! Eşlerimizi ve çocuklarımızı bize göz aydınlığı kıl ve bizi Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder eyle.” (25/Furkan, 74)
8-    “Allah’ım! Bana hikmet ver ve beni sâlih kullarının arasına dahil et.” (26/Şuara, 83)
9-    “Rabbimiz! Bizleri ve bizden önce iman etmiş olan kardeşlerimizi bağışla. Kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin tutturma. Rabbimiz! Şüphesiz Sen Raûf’sun: çok şefkatlisin ve Rahim’sin: çok merhametlisin.” (59/Haşr, 10)
10-    “Yarattığı şeylerin şerrinden, karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden, düğümlere üfleyip büyü yapan büyücü kadınların şerrinden ve hased ettiği zaman hasetçinin şerrinden sabahın Rabbine sığınırım.” (113/Felak, 1-5) “İnsanların kalplerine vesvese veren, sinsi şeytanın şerrinden -ki o şeytan cinlerden de olur insanlardan da- insanların rabbine, insanların yegane hükümdarına, insanların ilahı olan Allah’a sığınırım.” (114/Nas, 1-6)
11-    “Allah’ım! Senden düzgün bir yaşantı, temiz bir ölüm ve rezil rüsva olmadan Sana dönebilmeyi istiyorum.” (İbn Ebi Şeybe, Dua 1, hadis nu: 29134)
12-    “Allah'ım! Öfkenden rızana; cezandan affına sığınırım. Senden yine Sana sığınırım. Sana övgüyü saymakla bitiremem. Sen kendini nasıl övdüysen öylesin.” (Müslim, Salât, 222)
13-    “Allah'ım! Nimetinin yok olmasından, sağlık ve âfiyetin bozulmasından, ansızın cezalandırmandan ve öfkene sebep olan her şeyden Sana sığınırım.” (Müslim, Zikir 96)
14-    “Allah’ım! Hak yoldan sapmaktan veya başkalarını saptırmaktan,
hataya düşmekten veya başkasını hataya düşürmekten, zulmetmekten veya zulme uğramaktan, cahillik etmekten veya cahillikle karşılaşmaktan Sana sığınırım.” (Ebû Dâvud, Edeb 103)
15-    “Allah'ım! Bedenime sağlık ver, gözüme sağlık ver, son nefesime kadar beni sağlıklı eyle. Halîm ve kerîm olan Allah'tan başka ilah yoktur. Ulu arşın sahibi Allah'ı noksan sıfatlardan tenzih ederim. Her türlü övgü, âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.” (Tirmizî, Deavât 66)
16-    “Allah’ım! Senden hidayeti, takvayı, iffeti ve gönül zenginliğini isterim.” (Müslim, Zikir 72)
17-    “Allah’ım! Beni bağışla, bana merhamet et, bana hidayet nasip eyle, bana âfiyet ve hayırlı rızık ver.” (Müslim, Zikir 35)
18-    Allah'ım! Bana öğrettiğin ilimle beni faydalandır. Bana fayda verecek ilmi öğret ve benim ilmimi artır. Her hâl üzere Allah'a hamd olsun. Cehennem ehlinin halinden Allah'a sığınırım.” (Tirmizî, Deavât 129)
19-    “Allah’ım! Fayda vermeyen ilimden, huşu duymayan kalpten, dinlenmeyip kabul olunmayan duadan ve doymayan nefisten sana sığınırım.” (Tirmizî, Deavat 69; Nesâî, İstiaze 2)
20-    “Ey kalpleri hâlden hâle çeviren Allah’ım, kalbimi dinin üzere sabit kıl.” (Tirmizî, Deavât 124)
21-    “Allah'ım! Nefsime takvasını, günahlardan sakınma duygusunu ver ve onu her türlü günahtan temizle. Sen temizleyenlerin en hayırlısısın. Onun koruyucusu ve efendisi de sensin.” (Müslim, Zikir 73)
22-    “Ey Allah’ım! Senin rahmetini umuyorum. Beni göz açıp kapayıncaya kadar da olsa nefsimle baş başa bırakma. Bütün işlerimi düzelt. Senden başka ilâh yoktur.” (Ebû Dâvud, Edeb 110)
23-    “Allah'ım! Ey bütün insanların Rabbi! Bizlerden sıkıntıları gider. Şifa ver. Şifayı veren ancak sensin. Senin vereceğin şifadan başka şifa yoktur. Öyle bir şifa ver ki hastalık nedir kalmasın.” (Buhârî, Tıb 37)
24-    “Allah’ım! Helalinle yetinmeyi ve haramdan uzak durmayı nasip eyle. Lütfunla beni zengin kılarak Senden başkasına muhtaç etme.” (Tirmizî, Deavât 110)
25-    “Allah’ım! Seni zikretmek, Sana şükretmek, Sana güzelce ibadet etmekte bana yardım et.” (Ebû Dâvud, Salât 361; Nesâî, Sehv 60)
26-    “Allah’ım! Gizlimi aşikar halimden daha hayırlı kıl. Aşikar halimi de yararlı eyle. Allah’ım! Sapmayacak ve saptırmayacak şekilde bana mal, aile ve çocuğun hayırlısını vermeni Senden dilerim.” (Tirmizî, Deavât 124)
27-    “Allah’ım! Dinimi güzelce yaşat, çünkü o benim güvencemdir. Dünyamı düzelt, çünkü o benim geçim kaynağımdır. Âhiretimi hazırla, çünkü o benim son durağımdır. Hayatımda her türlü hayrı ziyadesiyle ihsan eyle. Ölümümü de her türlü şerlerden muhafaza eyle.” (Müslim, Zikir 71)
28-    “Allah’ım! Günahlarımın küçüğünü büyüğünü, öncesini sonunu, açığını ve gizlisini, hepsini bağışla.” (Müslim, Salât 216)
29-    “Allah’ım! Sen benim Rabbimsin! Senden başka ilâh yoktur. Beni Sen yarattın. Ben Senin kulunum. Gücüm yettiğince, Sana verdiğim sözümde ve vaadimde durmaktayım. İşlediğim günahların şerrinden Sana sığınırım. Bana lutfettiğin nimetlerini, günahımı da itiraf ederim. Beni affet; çünkü günahları ancak Sen affedersin.” (Buhârî, Deavât 2, 15)
30-    “Allah’ım! Günahlarımı, bilgisizlik yüzünden yaptıklarımı, işimdeki aşırılıkları ve benden daha iyi bildiğin bütün kusurlarımı bağışla. Allah’ım! Ciddi ve şaka yollu yaptığım, yanlışlıkla ve bilerek işlediğim günahlarımı affeyle. Bu kusurların hepsi bende vardır. Allah’ım! Şimdiye kadar yaptığım, bundan sonra yapacağım, gizlediğim, açığa vurduğum ve benden daha iyi bildiğin günahlarımı affet. Öne geçiren de Sen, geride bırakan da Sensin. Senin her şeye gücün yeter.” (Buharî, Deavât 60; Müslim, Zikir 70)
31-    “Allah’ım! Senden seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Senin sevgine ulaştıran ameli yapmayı isterim. Allah’ım! Senin sevgini, bana canımdan, malımdan, ailemden ve soğuk sudan daha sevgili kıl.” (Tirmizî, Deavât 73)
32-    “Allah’ım! Bütün işlerimizin sonucunu güzel eyle. Dünyada rezil olmaktan ve âhiret azabından bizi koru.” (Ahmed, Müsned, IV, 181)
33-    “Allah’ım! Dinim, dünyam, ailem ve malım hususunda Senden af ve afiyet dilerim! Allah’ım! Ayıplarımı ört ve beni korktuklarımdan emin kıl! Allah’ım! Önümden, arkamdan, sağımdan, solumdan ve üstümden gelecek tehlikelere karşı beni koru! Yer altından gelecek tehlikelerden, aldatılmaktan Senin azametine sığınırım.” (Ebû Dâvud, Edeb 110; İbn Mâce, Dua 14)
34-    “Allah’ım! Senden bugünün hayrını, düşmanlarıma karşı zaferini, yardımını, nurunu, bereket ve hidayetini dilerim. Bugünün ve sonraki günlerin şerrinden Sana sığınırım.” (Ebû Dâvud, Edeb 100-101)
35-     “Allah’ım! Senden dinde sebât, doğrulukta kararlılık, nimetine karşı şükür, ibadetini en güzel biçimde yapmak, doğru söyleyen bir dil ve selâmete ermiş bir kalp dilerim. Allah’ım! Bildiğin her zararlı şeyin şerrinden Sana sığınırım. Bildiğin her hayırlı şeyi Senden isterim. Bildiğin her günahım için Senden mağfiret dilerim. Şüphesiz Sen gaybları en iyi bilensin." (Tirmizî. Deavat 23)
36-    “Allah’ım! Üzüntü ve kederden Sana sığınırım. Âcizlik ve tembellikten Sana sığınırım. Korkaklıktan ve cimrilikten Sana sığınırım. Borcun beni alt etmesinden ve insanların kahrından Sana sığınırım." (Buhârî, Deavat 35, 39; Ebû Dâvud, Salat 367)
37-    “Allah’ım! Sen affedicisin, affetmeyi seversin, beni affet!” (Tirmizî, Deavat 85)
38-    “Allah’ım! Doğru olanı bana ilham et ve nefsimin şerrinden beni koru!” (Tirmizî, Deavat 70)
39-    "Allah’ım! Bütün yaptıklarımın ve yapmadıklarımın şerrinden Sana sığınırım." (Müslim, Zikir 65-66)
40-    Allah’ım! Verdiğin nimetin yok olup gitmesinden, lutfettiğin âfiyetin bozulmasından, ansızın vereceğin cezadan ve Senin gazabını üzerime çekecek her şeyden Sana sığınırım." (Müslim, Zikir 96; Ebû Dâvud, Salat 367)
41-    “Allah’ım! Açlıktan Sana sığınırım; çünkü açlık ne kötü arkadaştır. Hainlikten de Sana sığınırım; çünkü hainlik ne kötü huydur." (Ebû Dâvud, Vitir 32, Nesâî, İstiaze 19, 20)
42-    “Allah’ım! Üzerime duvar yıkılmasından, sarp yerden aşağıya yuvarlanmaktan, boğulmaktan, yangından, düşkün ihtiyarlıktan, ölüm ânında şeytanın musallat olmasından, cihad esnasından kaçarken ölmekten, yılan ya da akrep tarafından sokularak ölmekten Sana sığınırım." (Nesâî, İstiaze 61; Ebû Dâvud, Vitir 32)
43-    “Allah’ım! Faydası olmayan namazdan Sana sığınırım." (Ebû Dâvud, Vitir 32)
44-    “Allah’ım! Kötü ahlaktan, nefsanî arzulardan, kötü işlerden ve ayıp şeylerden beni uzaklaştır." (İbn Hibban, Ed’iye, hadis nu: 960; Tirmizî, Deavat 127)
45-    “Allah’ım! Kulağımın şerrinden, gözümün şerrinden, dilimin şerrinden, kalbimin şerrinden ve tenasül uzvumun şerrinden Sana sığınırım.” (Tirmizî, Deavat 76; Nesâî, İstiaze 4, 27)
46-    "Allah’ım! Cehennem azabından, kabir azabından, Deccâl fitnesinden, hayat ve ölüm fitnesinden Sana sığınırım." (Ebû Dâvud, Salat 184; Müslim, Mesacid 134)
47-    “Allah’ım! Senden faydalı ilim, helal rızık ve makbul amel isterim.” (İbn Mâce, İkametü’s-salat 32)
48-    “Allah’ım! Dirilerimizi, ölülerimizi, mevcut olanlarımızı, burada bulunmayanlarımızı, büyüklerimizi, küçüklerimizi, erkeklerimizi ve kadınlarımızı bağışla. Allah’ım! Bizden yaşattıklarını İslam üzere yaşat, bizden öldürdüklerini de iman üzere öldür.” (Tirmizî, Cenaiz 37; Ebû Dâvud, Cenaiz 60)
49-    “Allah’ım! Biz, bu yolculuğumuzda Senden iyilik ve takva, bir de hoşnut olacağın ameller işlemeyi nasip etmeni dileriz. Allah’ım! Bu yolculuğumuzu kolay kıl ve uzağını yakın et. Allah’ım! Yolculukta yardımcımız, geride bıraktığımız ailemizin koruyucusu Sensin. Allah’ım! Yolculuğun güçlüklerinden, üzücü şeylerle karşılaşmaktan, dönüşte malımızda ve ailemizde kötü haller görmekten Sana sığınırım.” (Müslim, Hac 425)
50-    “Allah’ım! Senden dünyada ve âhirette af ve âfiyet istiyorum.” (Ebu Dâvûd, Edeb 110)
51-    “Allah’ım! Biz Peygamberin Muhammed’in (sas) Senden istediği hayırlı şeyleri istiyoruz. Yine Peygamberin Muhammed’in (sas) Sana sığındığı şeylerden de Sana sığınıyoruz. Sen yardım istenilensin. Dualar ancak Sana ulaşır. Duaları sen kabul edersin. Güç ve kuvvet ancak Allah ile birlikte vardır.” (Tirmizî, Deavat 94)
52-    “Rabbimiz! Bize dünyada iyilik, güzellik ve nimet ver; âhirette de iyilik, güzellik ve nimet ver. Bizi cehennem ateşinden koru.” (2/Bakara, 201; Buhârî, Deavat 55)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder